Miért válasszuk a lízinget a céges gépjármű beszerzésekor?

Egyebek mellett azért, mert a nyílt végű lízing szolgáltatásnak minősül, azaz az áfa visszaigényelhető utána. Ugyanakkor a lízing olcsóbb konstrukciónak számít, mintha mondjuk személyi kölcsönből vennénk autót.

Nyílt vagy zárt végű lízing?

Ha a lízinget választjuk a lízing pénzügyi konstrukciók közül, dönthetünk zárt végű és nyílt végű megoldások mellett. Az utóbb – ahogy írtuk – szolgáltatásnak számít, így az áfa is visszaigényelhető. A nyílt végű lízing esetén a futamidő végén nincs vásárlási kötelezettség, de ha szeretnénk, megvehetjük azt a járművet, amit használunk. A zárt végű lízing esetében a futamidő végén az autó megvásárlása úgymond kötelezettség.

Visszatérve az áfa kérdéskörére…

Az áfa akkor is visszaigényelhető, ha a gépjárművet magáncélokra használjuk. Igaz, ebben az esetben feleződik a visszajáró áfa. Fontos tudni, hogy nyílt végű lízing esetében a vásárlási jog harmadik félre is átruházható. Vagyis a futamidő végén lemondhat a cég az autó megvételéről mondjuk valamelyik alkalmazott részére.

Ami a költségeket illeti…

Általában mindkét konstrukció esetében szükség van önerőre. A szolgáltatási díjat, a bérlés költségét pedig havonta kell fizetni. A zárt végű megoldásnál a lízing díjat az autó bruttó árához viszonyítva számítják. Viszont a lízing díjra nem rakódik áfa. Ennél a formánál költségként az amortizáció számolható el. A futamidő végén maradó maradványérték kifizetése után kerül a jármű a lízingbe vevőhöz.

Fiatal férfi átveszi a lízingelt autója kulcsait

A nyílt végű lízingnél az autó árát nettó ár alapján számolják. A havi lízing díjakat viszont már terheli az áfa. Ami visszaigényelhető – céges használat arányában. De minimum 50 százalékban – erre már fent utaltunk. Általában egyébként nagyobb értékű jármű esetén szokás ezt a konstrukciót választani.

Mi az a tartósbérlet?

Más néven ez az operatív lízing. Ebben a konstrukcióban a bérleti díj tartalmazza az üzemeltetéshez kapcsolódó költségeket, szolgáltatásokat is. Úgy, mint szervizelést, gumiztatást vagy a biztosításokat… Gyakorlatilag nincsenek plusz, váratlan költségek. Jól tervezhető. A hátránya, hogy a futamidő végén a gépjármű nem kerül a lízingbevevő tulajdonába. Fontos viszont, hogy a havidíj 100 százalékban elszámolható költségként, a használat arányában az áfa is visszaigényelhető – minimum 50 százalékban.

Melyik konstrukció választható a Széchenyi Lízing GO! keretében?

Sajnos az operatív megoldás nem. Viszont a nyílt és a zárt végű konstrukció választható. A feltételek természetesen valamelyest eltérőek. A nyílt végű lízing esetén a minimális önerő alacsonyabb, mint a zárt végű esetén. Fontos továbbá, hogy a zárt végű lízing esetén a futamidő hosszabb lehet. Illetve a havi költséget nézve a zárt végű konstrukciónál magasabb kiadással kell kalkulálni. Plusz számolni kell a maradványértékkel is. Amit a futamidő végén szükséges megfizetni. Ebben a pénzügyi megoldásban viszont mindenképpen a vállalkozás tulajdonába kerül a jármű.

A maradványérték rendezésére egyébként több opció is van.

  • A cég kifizetheti saját tőkéből.
  • Eladhatja a járművet és ebből is rendezheti a fennmaradó összeget.
  • Illetve megtarthatja az eszközt, amire újabb lízingszerződést köt.

Szóval egészen rugalmas ez a konstrukció is.

Többet tudna meg a részletekről?

Tekintse át a korábbi, ehhez a témához kapcsolódó bejegyzéseinket! Vagy kérjen személyre szabott tájékoztatást a Széchenyi Lízing GO! konstrukcióról az elérhetőségeinken.

Az elérhetőségeink

Írjon vagy telefonáljon!

Cím: 9700 Szombathely, Semmelweis u. 4-6., 1. emelet 103.
Telefon: 06 94/900-909
Mobil: 06 70 314 5354, 06 70 424 1909
E-mail cím: info@difin.hu